Saturday 15 December 2012

IKLAN TAK MALU



Salam semua...

Dah agak lama Miss Lastique tak menulis sebab agak kesibukan. Hari ni weekend maka aku ada sikit kelapangan nak belek-belek belog. Tapi sebelum tu sambil brefkes aku belek-belek suratkhabar dulu.. mak aiiii............!! Iklan dalam suratkhabar ni memang sungguh keterlaluan..satu iklan yang aku paling sakit kepala tengok tu iklan tah apa "produk kesihatan" kesihatan la kununnya, sejenis minuman kesihatan dan juga ada jenis krim untuk sapu kat bahagian anggota badan.

Satu jer aku nak luahkan kat  tokey produk tu dan tukang iklan : Aku menyampah tau tak !!!

Boleh tak kalau guna ayat-ayat yang lebih bersopan dan molek sikit biar orang tak pikir yang anda hanya menjual barangan berunsurkan seks semata-mata ! Antara ayat-ayat yang diaorang guna lebih kurang macam ni :

- Adik ketat abang melekat-
-Isteri montok suami terpikat-
-Abang power adik puashati-
-Isteri kencang suami tak cari lain-

Eiiii menyampah dan menjengkelkan tau tak !!?? Pastu letak pulak gambar muka model orang-orang biasa yang dah guna produk tu kunun..tersengih-sengih tunjuk muka tunjuk dada dengan pakai baju ketat tapi pakai tudung.. Ada jugak yang gambar laki dah tua krepot diapit oleh dua bini tersenyum sumbing dengan tajuk "Abang sungguh power, malam ni giliran siapa?". Sungguh kurang ajar !

 Pada pendapat aku macam stigma pembuat iklan tu takde pikir lain, semua ke arah seks semata-mata. Jadi apa lah bezanya iklan tu dengan iklan sex toys atau adult's toys yang ditampal kat tiang lampu isyarat kat simpang-simpang jalan tu? 

Ok lah . Itu jer aku nak kata. Memang aku tak akan beli la benda-benda yang dijual tu kalau semata-mata berpandukan iklan yang memanipulasikan pengguna dengan sogokan fikiran macam tu. 

p.s : Entri ni takde gambar sebab tak sanggup aku nak tengok !   

No comments:

Post a Comment